


Як змінюється психіка під час психотерапії: емоції, прив’язаність, травма й нейробіологія
У своїй книзі «Як змінюється психіка під час психотерапії: емоції, прив’язаність, травма й нейробіологія» Маргарет Вілкінсон прагне допомогти психотерапевтам осмислити останні відкриття у галузі нейробіології, теорії прив’язаності й теорії травми відповідно до нових акцентів, які виникають у клінічній практиці.
Маргарет Вілкінсон розглядає нейробіологічні основи стосункової травми крізь призму психотерапевтичної роботи з дітьми і дорослими. Резильєнтність і стійкість психіки дорослої людини формуються в ранньому дитинстві — у стосунках зі значущими дорослими. Те, якими були стосунки дитини з першими опікунами, може мати довготривалий вплив на її несвідомі очікування щодо стосунків із людьми загалом. Якщо рання стосункова травма залишилася невирішеною, афективне залучення в терапію дає можливість пройти нове емоційне навчання, яке може призвести до глибоких змін у ставленні пацієнта до інших.
Книга буде цікава психотерапевтам, психологам, учителям, вихователям, соціальним працівникам і всім, хто працює з травматизованими людьми.

Залиште відеовідгук та отримайте бонус!
Надішліть відео відгук або розпаковку одної з книжок на нашу електронну пошту та отримайте знижку на наступне замовлення.
publishing.vrb@gmail.comВідгуки та рецензії користувачів

Станьте першим, хто залишить відгук
Резюме щодо книги Маргарет Вілкінсон «Як змінюється психіка під час психотерапії»
Мабуть, найкраще уявлення про книгу ви отримаєте, прочитавши уривок з передмови, написаної науковою редакторкою Іриною Семків:
Маргарет Вілкінсон у своїй книзі «Як змінюється психіка під час психотерапії: емоції, прив’язаність, травма й нейробіологія» висвітлює те, як дитячий досвід стосунків з опікунами формує усі подальші соціальні взаємини, визначає їхній вектор, кристалізує самоставлення. Ранній стосунок з найбільш значущою особою прив’язаності здатен впливати на розвиток мозку, визначаючи спроможність до зрілих форм афективної регуляції в скрутних ситуаціях у майбутньому житті. Отож травма стосунків у дитинстві спричиняє найбільший вплив на спроможність психіки давати собі раду з усіма подальшими важкими викликами, відображаючи її здатність до стійкості та резильєнтності.
Авторка глибоко аналізує нейробіологічні підвалини стосункової травми, розглядаючи їх у контексті психотерапевтичної роботи як з дітьми, так і з дорослими. Такий наскрізний аналіз дає можливість осягнути те, що спроможність мозку долати травми, здатність психіки до резильєнтності та стійкості в дорослому віці формуються у ранньому дитячому віці — у стосунку з тими опікунками, які мали найбільше емоційне значення для дитини.
Неймовірно важливим видається розкриття теми зв’язку між травмою та пам’яттю, адже нерепрезентований та не опрацьований психікою досвід спричиняє утворення в тонкій тканині пам’яті дірок, прогалин, які переживаються особою, що зазнала стосункової травми у дитинстві, як відчуття порожнечі та відсутності. Нерепрезентовані у пам’яті досвіди, які не знайшли свого образного оформлення у гіпокампі, приречені циркулювати тілом, викликаючи різного типу імпліцитні реакції — від тілесних психосоматичних реакцій до більш високоорганізованих неусвідомлених моделей поведінки, які, з одного боку, важко піддаються зміні, та змушують людину повторювати травматичну драму — з іншого.
У книзі висвітлено шляхи до зцілення стосункової травми у психотерапії. Авторка описує роль віддзеркалення, взаємного налаштування, емпатії та контейнерування у процесі створення позитивного досвіду афективної регуляції. Важливе значення у книзі приділено опису методу перенесення — контрперенесення у роботі з ранньою дитячою травмою стосунків, висвітлено роль інтерпретації у роботі з травмою. Родзинкою книги є висвітлена авторкою роль фантазії, уяви, символізації та метафоризації у процесі психотерапевтичної роботи з ранньою дитячою травмою. Маргарет Вілкінсон глибоко розкриває не лише стосункові аспекти аналітичної техніки у роботі з травмою, але й їх нейробіологічні основи — ліво- та правопівкульну активність під час залученості особистості у процес психотерапії.
Зцілююча сила психотерапії, на думку авторки, має вести особистість шляхом смислотворення, яке відображається перетворенням афективно-сенсорного переживання болю та страждань на цілісний наратив — історію страждання, що траплялося у житті особистості.
Книга може бути цікавою та важливою для психологів, психотерапевтів різних напрямів, студентів та науковців, які займаються дослідженням травми і стосунків. Легкість авторського стилю посприяла тому, що книга може бути доступною для педагогів, соціальних робітників, філософів та священників, а також усіх тих, кому є близькою тема травми та її зцілення.
Підійде, якщо вже читали
Переваги книги

Глибокий аналіз травми з погляду нейронауки
Новітні відкриття у галузі нейронауки дають змогу зрозуміти взаємозв’язок розуму, мозку та тіла й використовувати ці знання для зцілення від травми.
#1
Легкість авторського стилю
Робить книгу доступною не лише для фахівців
#2
Знання досягнень нейронауки
Допомагає ефективніше долати травму
#3
Розуміння того, як працює мозок
І як він справляється з травмою
#4
Зв'язок між травмою і пам’яттю
До чого призводить не опрацьований психікою досвід
#5
Стосункова травма
Шляхи до зцілення
#6
Клінічні приклади
Ілюструють, як змінюється психіка
Рекомендовані товари
Доставка


Оплата


